Scratch İle Papağan Engel Aşma Oyunu

Öğrencilerin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde gördükleri kodlama (programlama) sayesinde çeşitli oyunlar yapabildiklerini daha önceki yazılarımda siz değerli Bilişimci Ruh takipçileri ile paylaşmıştım. Daha önce benim öğrencim Tuğla Patlatma Oyunu yapmıştı. Derste gördükleri algoritma ve programlama mantığıyla oldukça güzel bir oyun yaptı. Tabii ki grafikler çok profesyonel değil. Önemli olan algoritmanın ve programlamanın mantığı zaten. Şimdi de başka bir okuldan bir öğrencimiz Papağan Engel Aşma oyunu yapmış. Bu oyunda papağanımız çeşitli engellerden aşıyor. Oyun 7 bölümden oluşuyor. Son olarak oyun Arduino ile entegre edilen oyun çok güzel olmuş bence. Yapan öğrencimiz ve ona danışmanlık yapan öğretmenimizin ellerine kollarına sağlık.

Bilişim Teknolojileri öğretmenleri olarak öğrencilerimize scratch ile kodlamanın mantığını öğretirsek inanıyorum ki birbirinden güzel ve kaliteli içerikler ortaya çıkacaktır. Sizde öğrencilerinizin yaptığı oyunları ve uygulamaları paylaşırsanız diğer öğretmen ve öğrencilerimize fikir vermesi açısında çok iyi olur. Bakın bu proje ile ilgili danışman öğretmenimiz ne demiş "Bu projede öğrencilerimiz Scratch’de 7 levelden oluşan "Papağan Engel Aşma” oyunu tasarladılar. Öncelikle papağan karakterini yön tuşları ile hareket ettirmişlerdir. Arduino ile tanıştıktan sonra ve S4A ile uygulamalar yapmaya başlayınca bu oyundaki papağan karakterinin hareketini arduino karta ekledikleri 2 buton ile sağladılar. Ayrıca oyundaki zaman ve hak değişkenleri sıfırlandığında oyunun kaybedildiği belirten sesi de buzzer dan 1 saniye boyunca çalınmasını yine kodlayarak oluşturdular."

İşte scratch ile yapılan engel aşan papağan oyunu.

0 yorum:

Yorum Gönder